Pemulaan Baru AS-Islam

Leave a Comment
Presiden Barack Obama mahu memulakan persahabatan yang baru dengan dunia Islam apabila berucap di Universiti Kaherah, Mesir. Beliau juga berkata bahawa negara AS bersama-sama dengan dunia Islam dapat memerangi keganasan yang berlaku di seluruh dunia. Ini bagi memastikan dunia aman daripada serangan pengganas dan juga ancaman lain.

Obama mestilah mengotakan janjinya dengan berusaha bersungguh-sungguh supaya negara Israel dapat menghentikan terus penjajahan yang kejam ke atas negara Palestin supaya dapat menyakinkan seluruh umat Islam di seluruh dunia. Negara AS juga mestilah membuat perundingan yang seadil-adilnya dengan negara Iran yang telah dituduh membuat senjata nuklear padahal tenaga nuklear yang dijanakan tersebut digunakan untuk membekalkan tenaga kepada penduduk-penduduk di negara Iran.

Obama mesti melaksanakan apa yang telah dijanjikannya supaya beliau dapat mengubah terus dasar pentadbiran yang telah dilaksanakan oleh Presiden AS sebelum ini dengan membuka ruang baru bagi rundingan perdamaian yang memberikan kebaikan kepada seluruh penduduk di dunia ini.
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: