United Terbayang Dua Trofi

Leave a Comment
Hanya tinggal lima perlawanan yang perlu diharungi Manchester United untuk melengkapkan musim bersejarah mereka.

Dengan Piala Kelab-Kelab Dunia dan Piala Liga sudah dimenangi, United mahukan kemenangan pada final Liga Juara- Juara bertemu Barcelona, 27 Mei ini dan memerlukan tujuh mata daripada baki empat perlawanan liga untuk menjulang trofi Liga Perdana England buat kali ke-18.

Pertemuan setempat menentang Manchester City di Old Trafford malam ini merupakan perlawanan ke-63 dilalui United sepanjang musim ini dan mereka dilihat berada pada prestasi terbaik sele- pas menang lima perlawanan terakhir berturut-turut.

Biarpun memasuki bulan ke-10 pada kempen musim ini, pemain veteran United, Ryan Giggs berpendapat, tahap kekuatan pasukannya masih kekal tinggi sehingga kini.

"Pada ketika ini, kami perlu menempuhi perlawanan penting secara berteru- san dan kami cukup bersedia. Saya harap kami dapat mencapai prestasi terbaik pada perlawanan ini.

"Pengurus kami sudah tahu dia memerlukan sebuah skuad yang besar kerana perlu mengharungi banyak perlawa- nan. Kini dia telah menggunakan pemain yang dia ada," kata Giggs.

Biarpun tanpa Wes Brown yang terpaksa diketepikan musim ini akibat kecederaan kaki, Gary Neville bakal kembali beraksi malam ini bersama beberapa lagi tonggak utama seperti Carlos Tevez, Dimitar Berbatov dan Paul Scholes.

Pengurus United, Alex Ferguson turut bersetuju bahawa pasukannya berada pada kemuncak prestasi apabila keadaan memerlukan.

"Pasukan ini mencapai tahap terbaik mereka pada waktu yang tepat. Saya rasa pemain dapat menghidu setiap perlawa- nan penting itu dengan baik sekali.

"Mereka juga dilihat menyukai situasi seperti itu dan mereka berjaya lakukan- nya. Kini kami semakin dekat dengan dua lagi gelaran," kata Ferguson.

Sementara itu, pengurus City, Mark Hughes pula berasakan, ini adalah masa terbaik untuk beliau membuktikan sesuatu terhadap pasukan lamanya itu.

"Kami sudah empat perlawanan tanpa tewas dan akan ke Old Trafford dengan tahap percaya diri dan keyakinan yang tinggi.

"Itulah yang kami ada. Kami akan ber- aksi baik dan menang perlawanan ini. Kami begitu bersedia dan jika ditanya bilakah masa sesuai untuk kami ke Old Trafford, pasti jawapannya sekarang," kata Hughes. - AFP

Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: