Negara Perancis Larang Ganggu Pekerja Selepas Waktu Pejabat

Leave a Comment
Negara Perancis Larang Ganggu Pekerja Selepas Waktu Pejabat

Berita gembira buat pekerja-pekerja di negara Perancis apabila Negara Perancis Larang Ganggu Pekerja Selepas Waktu Pejabat di mana perkara yang dilakukan adalah sangat tepat.

Pekerja-pekerja berasa lega kerana undang-undang baharu ini telah melarang para majikan mengganggu pekerja selepas waktu pejabat.

Tambahan pula, undang-undang ini buat pertama kali diperkenalkan pada bulan Mei 2016 di mana syarikat-syarikat yang mempunyai lebih 50 pekerja tidak memberi gangguan kepada pekerja dengan panggilan telefon atau emel selepas waktu pejabat atau pun semasa cuti.

Selain itu, pihak-pihak tertentu telah menyatakan bahawa pekerja masih lagi diwajibkan untuk menjawab emel syarikat ketika berada di luar waktu pejabat.

Negara Perancis melakukan sedemikian kerana pekerja telah membuat aduan bahawa mereka tidak dibayar dengan sewajarnya bagi kerja lebih masa. Pekerja juga terbabit dengan keadaan tekanan, masalah tidur yang membimbangkan dan juga hubungan kekeluargaan yang mempunyai masalah.

Negara Perancis Larang Ganggu Pekerja Selepas Waktu Pejabat telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari para pekerja tanpa mempunyai sebarang protes.
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: