Nooryana Najwa Anak Perdana Menteri Bernikah Dengan Daniyar Kessikbayev

Leave a Comment

Nooryana Najwa Anak Perdana Menteri Bernikah Dengan Daniyar Kessikbayev

Majlis yang berlaku pada 19 Mac 2015 tidak kurang hebatnya apabila Nooryana Najwa iaitu anak perempuan kepada Perdana Menteri iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri beliau iaitu Datin Seri Rosmah Mansor bernikah pada hari ini. Pasangan Nooryana Najwa ialah Daniyar Kessikbayev yang berasal dari negara Kazakhstan.

Tambahan pula, Nooryana Najwa dan Daniyar Kessikbayev saling mengenali antara satu sama lain semasa mereka berdua menuntut di Georgetown University, Washington, Amerika Syarikat pada suatu ketika dahulu.

Majlis pernikahan akan berlangsung di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana di mana upacara akad nikah akan disempurnakan sendiri oleh Datuk Seri Najib.

Tetamu-tetamu kenamaan yang dijangka hadir ialah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah, Raja-Raja Melayu, Yang Dipertua Negeri, menteri-menteri besar, ketua-ketua menteri, menteri-menteri Kabinet, timbalan-timbalan menteri, pegawai kanan kerajaan, ahli-ahli politik ahli-ahli korporat, pemimpin masyarakat serta pembesar dan pemimpin dari luar negara.

Majlis resepsi perkahwinan bakal diadakan di Kuala Lumpur dan juga di Pekan, Pahang yang melibatkan keluarga kedua-dua belah pihak.
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: