Tempoh Sejam Mendebarkan Facebook dan Instagram Alami Masalah Teknikal

1 comment
Tempoh Sejam Mendebarkan Facebook dan Instagram Alami Masalah Teknikal

Kejadian hari ini yang telah merungsingkan fikiran rakyat Malaysia kerana dua laman sosial popular tidak dapat di akses iaitu Facebook dan Instagram. Perkara ini berlaku disebabkan oleh masalah teknikal yang berlaku di rantau Asia, Australia dan Amerika Syarikat.

Ramai yang mungkin berpendapat sekiranya kedua-dua laman sosial ini terus dimatikan begitu sahaja maka tidak ada seri lagi la kehidupan ini. Ianya seperti zaman sebelum ini yang tiada Facebook dan Instagram di mana Internet hanya digunakan semata-mata untuk mencari maklumat, menghantar emel dan sebagainya.

Tambahan pula, perkara yang menarik di sini bahawa penggunaan Twitter pula melonjak pada hari ini dengan masalah teknikal yang dihadapi menjadi "trending" apabila tinjauan dibuat di Twitter.

Facebook juga telah memaklumkan bahawa terdapat masalah yang berlaku dan mereka akan berusaha sebaik mungkin untuk membaikinya dengan cepat. Pengguna-pengguna di Malaysia juga terjejas disebabkan masalah ini kerana ramai di antara pengguna menggunakan Facebook untuk menjual secara dalam talian, menyampaikan maklumat dan perkara-perkara penting yang lain. Bagi Instagram pula, tiada lagi gambar-gambar selfie dapat dimuatkan untuk tontotan umum.

Sejam yang berlalu sungguh mendebarkan di mana dua laman sosial yang popular ini iaitu Facebook dan Instagram telah pun kembali pulih seperti biasa yang telah menggembirakan pengguna-pengguna untuk melaksanakan aktiviti harian dengan menggunakan laman sosial ini.
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

1 comments:

blogger bumi lasinrang said...

mereka belum ada konfirmasi kenapa bisa down