Ekspedisi Berbasikal Kayuhan 1Media 1Malaysia

Leave a Comment
Ekspedisi Berbasikal Kayuhan 1Media 1Malaysia

Ekspedisi berbasikal Kayuhan 1Media 1Malaysia telah dilancarkan pada hari ini yang melibatkan beberapa pengamal media yang melibatkan jarak sejauh 2,400 kilometer. Ekspedisi ini akan mengelilingi Semenanjung Malaysia yang mengambil masa selama 24 hari bertujuan program Tahun Melawat Malaysia 2014.

Seramai 12 orang yang terlibat termasuk dua orang wakil dari Bernama dan seorang wakil dari Bernama TV bakal memulakan kayuhan mereka di Ibu Pejabat Utusan Melayu (Malaysia) Berhad.

Tambahan pula, ekspedisi ini dianjurkan oleh Kelab Rekreasi Utusan Melayu dengan kerjasama Kelab Kebajikan dan Rekreasi 1Media. Penaja-penaja utama bagi ekspedisi ini seperti Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia, Kementerian Komunikasi dan Multimedia, Pemodalan Nasional Berhad, High5, Kelab Putra 1Malaysia, Nikon, Wardah, Air Anugerah, Proton dan Adabi Consumer Sdn Bhd.

Kumpulan berbasikal ini telah diketuai oleh Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan iaitu Datuk Othman Mohamed yang akan bergerak dulu ke arah utara dan akan berpusing ke selatan menerusi jalan persekutuan.
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: