Lembaga Pelawat HSB Mohon Kementerian Kesihatan Guna Semula Hospital Alor Setar

Leave a Comment
 Lembaga Pelawat HSB Mohon Kementerian Kesihatan Guna Semula Hospital Alor Setar

Lembaga Pelawat Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) memohon Kementerian Kesihatan mempertimbang permohonan mereka supaya hospital lama (Hospital Alor Setar) digunakan semula bagi mengurangkan pesakit di HSB.
 
Sepatutnya setiap wad ada 28 katil tapi pihak hospital terpaksa menambah antara tiga hingga empat katil kerana katil yang sedia ada tidak cukup.

Pengerusinya Ramli Mohd Yunus berkata jika terlalu banyak katil tambahan diletakkan maka akan melibatkan implikasi rawatan dan perkhidmatan serta pesakit juga akan mengalami suasana tidak menyenangkan.
   
Beliau berkata HSB mempunyai 600 katil manakala Hospital Alor Setar boleh diletakkan 800 katil. Sekiranya kementerian menerima permohonan mereka, mungkin kedua-dua hospital itu tidak akan mengalami kesesakan pesakit.
  
Selain itu, beliau juga memohon agar kerajaan pusat mencepatkan pembinaan Hospital Pendang bagi membolehkan masyarakat di Pendang mendapat perkhidmatan perubatan yang sempurna dan tidak perlu bergerak jauh ke HSB dan itu merupakan salah satu faktor kesesakan pesakit di hospital ini.



Artikel HOT minggu ini:

Nurul Firzanah Dibakar Teman Lelaki
Lee Chong Wei Mohon Maaf Klip Video Hina Lin Dan
500 Duri Landak Terpacak Pada Muka Anjing

Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: