TM Lancar Pakej Jalur Lebar Dan Netbook Kos Rendah

1 comment
Telekom Malaysia Bhd (TM) mengambil inisiatif memperkenalkan pakej jalur lebar dengan netbook khusus untuk isi rumah berpendapatan rendah.

Pakej baru itu yang dipanggil pakej jalur lebar TM dengan komputer 1Malaysia akan menawarkan keluarga berpendapatan rendah gabungan netbook dan akses jalur lebar Streamyx dari hanya RM38 sebulan untuk tempoh 24 bulan.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, inisiatif jalur lebar negara akan memastikan semua rakyat Malaysia sama ada di kawasan pinggir bandar, pedalaman atau terpencil, mempunyai akses kepada perkhidmatan jalur lebar.

Katanya, kerajaan sedang cuba mengatasi isu kemampuan dengan menawarkan perkhidmatan jalur lebar yang mampu dimiliki kepada segmen masyarakat yang memerlukannya.

"Dengan jalur lebar, rakyat mempunyai akses kepada Internet, maklumat dan perkhidmatan yang boleh digunakan untuk meningkatkan kedudukan ekonomi dan sosialnya,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan pakej jalur lebar dan netbook di sini, hari ini.

Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TM Datuk Zamzamzairani Mohd Isa.
Katanya, ini bagi memastikan penduduk kawasan pedalaman tidak ketinggalan daripada arus teknologi komunikasi maklumat nasional.

"Saya memang teruja dengan pengenalan pakej kos rendah yang menarik ini, dengan komputer peribadi dan langganan untuk individu dan isi rumah yang dibekalkan oleh TM.

"Dengan ini, komuniti pedalaman di kawasan yang sukar dicapai sebelum ini, kini sudah boleh menggunakan jalur lebar untuk mendapatkan maklumat berguna dan mengakses kepada perkhidmatan di hujung jari mereka,” katanya. - Bernama
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

1 comments:

Latuk said...

Aku dah mohon TM Netbook percuma tu. cara2 go ketikaakubosan.blogspot.com