Chamakh Sah Sertai Arsenal

Leave a Comment
Penyerang kelab Bordeaux dari Perancis, Marouane Chamakh yang dikaitkan dengan kelab bimbingan Arsene Wenger, Arsenal, bakal mendapatkan khidmat pemain itu dengan yuran perpindahan percuma apabila kontraknya tamat. Pemain berusia 26 tahun itu turut mendedahkan Liverpool, Tottenham Hotspur dan Arsenal sudah berhubung dengannya bagi merealisasikan perpindahan beliau ke Liga Perdana Inggeris musim depan.

“Tanpa ragu-ragu, Arsenal adalah kelab pilihan saya. Sasaran saya untuk menyertai Arsenal berbanding kelab Liga Perdana Inggeris yang lain adalah kerana ia kelab impian saya dan sudah menjadi peminat mereka sejak kecil lagi,” katanya yang menjaringkan 79 gol dalam tempoh lapan tahun di Bordeaux.

Walaupun Chamakh dilahirkan dan dibesarkan di Perancis, beliau layak menyertai Maghribi menerusi ibu bapanya. Beliau adalah antara pemain Maghribi yang membantu negara itu melayakkan diri dalam perlawanan akhir Piala Afrika 2004 dan menjaringkan 27 gol daripada 53 penampilan untuk negaranya. – bbc.co.uk
Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: