Tindakan Drastik Kawal H1N1

Leave a Comment
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengadakan pertemuan dengan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai esok bagi membincangkan mengenai langkah lebih ketat dan drastik bagi mengawal penularan virus Influenza A (H1N1) di negara ini.

Najib berkata beliau akan mendapatkan pandangan dan cadangan Kementerian Kesihatan dahulu sebelum tindakan selanjutnya diambil.

“Mereka (Kementerian Kesihatan) ada task force (pasukan petugas), lepas itu baru kita buat keputusan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Ampang di sini hari ini.

Perdana Menteri yang bimbang dengan peningkatan kes kematian akibat virus itu setiap hari, berkata tindakan drastik seperti membatalkan sebarang perjumpaan secara terbuka mungkin akan dibuat jika virus ini terus menular dengan cepat.

“Masalahnya kita ini kalau hendak buat sesuatu ia melibatkan tindakan seperti membatalkan perjumpaan secara terbuka, tetapi banyak keperluan untuk diadakan seperti mesyuarat Umno dan parti-parti lain serta kegiatan rakyat.

“Tetapi kalau perlu kita buat sesuatu yang lebih drastik, kita kena buatlah nampaknya, kita tidak boleh biarkan perkara ini,” katanya. - Bernama

Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: