MU Lawan Skuad Negara 18 Julai

Leave a Comment

PERLAWANAN persahabatan antara Pilihan Malaysia dengan Manchester United (MU) di Stadium Nasional, Bukit Jalil, 18 Julai depan akan berlangsung pada sebelah petang.

Lazimnya perlawanan bola sepak di negara ini akan bermula pukul 8.45 malam tetapi untuk pertemuan itu nanti, sepak mula adalah pada pukul 5.30 petang.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzud- din Ahmad berkata, penetapan waktu sepak mula pada sebelah petang itu dibuat atas permintaan kelab tersebut sendiri.

"Mereka (MU) yang minta perlawanan diadakan pada sebelah petang dan keduanya, ia berlangsung pada hari Sabtu, ideal untuk seisi keluarga hadir menyaksikannya.

"Lagipun ia bagi memudahkan penonton dari luar Kuala Lumpur untuk datang dan pulang selepas menyaksi- kan perlawanan tersebut," katanya pada sidang media di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Turut hadir, Pengarah Urusan ProEvents International Sdn. Bhd., San Boon Wah serta Pengarah Perhubungan MU, Luisa d'Aprano yang baru tiba di ibu negara pagi semalam untuk sidang media tersebut.

MU akan tiba di Kuala Lumpur pada pagi Jumaat (17 Julai) dan berlepas pula ke Jakarta, Indonesia pada Ahad (19 Julai) bagi meneruskan Lawatan Asia 2009 bertemu Indonesia (20 Julai) diikuti dua lagi perlawanan di Seoul, Korea (24 Julai) dan Hangzhou, China (26 Julai).

Ini merupakan kunjungan keempat MU ke negara ini selepas tahun 1981 dan 1995 untuk perlawanan persahabatan menentang Pilihan Selangor. MU datang lagi pada 2001 yang menyaksikan mereka membelasah Pilihan Malaysia 6-0 di Bukit Jalil.

Sementara itu, Boon Wah berkata, maklumat berhubung penjualan tiket bagi menyaksikan perlawanan tersebut akan diumumkan selewat-lewatnya dalam tempoh 10 hari lagi sambil membayangkan harganya tidak akan membebankan penonton.

"Kita mengambil kira kegawatan ekonomi global yang berlaku sekarang. Saya boleh beri jaminan, harga tiket adalah lebih kurang harga yang dijual ketika perlawanan persahabatan pada 2001 iaitu dalam lingkungan RM50 hingga RM90.

"Tentang pasukan MU, saya pasti mereka akan datang dengan barisan pemain utama. Ini antara perlawanan pramusim mereka untuk musim 2009/10, jadi sudah tentu semua pemain berusaha memikat hati Alex Ferguson," kata Boon Wah.

Tambah beliau, segala pertandingan atau aktiviti menjelang kedatangan MU ke Kuala Lumpur itu akan dimulakan sebaik penjualan tiket diumumkan dan hadiah-hadiah yang ditawarkan merangkumi pas menyaksikan sesi latihan pasukan berkenaan serta tiket perlawa- nan tersebut nanti.

Segala maklumat lanjut boleh diperoleh di laman web www.proevents.com.

Sumber : Kosmo

Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: