Devan lawan Butler di Stadium Nasional

Leave a Comment

SIAPA hebat, K. Devan atau Peter James Butler?
Kedua-dua jurulatih ini memiliki kelebi- han tersendiri dan yang pasti mereka adalah pakar taktikal.

Taktikal yang bakal mereka gunakan pada perlawanan ini akan menjadi penentu kemenangan kepada pasukan yang mereka bimbing.

Jurulatih Kelantan, James Butler akan menggunakan formasi 4-1-3-2 sementara Devan (Selangor) memilih untuk menggunakan formasi 4-4-2.

Bagi Devan, 48, segala perancangannya kini adalah mengikut jadual dan pemainnya kini berada dalam mood yang baik untuk menewaskan Kelantan malam ini.

"Saya jangka pemain-pemain saya akan beraksi cemerlang esok (hari ini). Tempat P. Gunalan yang digantung satu perlawanan mungkin akan diisi salah seorang daripada tiga pilihan sama ada Asraruddin Putra Omar, D. Surendran atau Fitri Shahzwan Raduwan.

"Amirulhadi Zainal juga akan berada dalam senarai 18 pemain. Tetapi kesebelasan utama hanya akan dibuat petang esok (hari ini)," katanya pada sidang media di Stadium Nasional, Bukit Jalil petang semalam.

Keyakinan Devan ditambah dengan rekod cemerlangnya sebelum ini di mana setiap kali pasukan bimbingannya layak ke final, ia akan diakhiri dengan kejayaan menjulang piala.

"Tugas sebagai jurulatih pasukan penuh tradisi seperti Selangor ini merupakan cabaran terbesar dalam karier saya. Tetapi biasanya bila saya masuk final, keputusan- nya akan berpihak kepada saya," ujar Devan yakin.

Sementara itu, Butler, 43, turut optimis pasukannya akan mencipta sejarah dengan menjulang Piala FA, salah satu piala berprestij negara buat pertama kali selepas kali terakhir mereka merasai pentas final pada Piala Malaysia 1970 tetapi tewas 0-1 kepada Perak.

"Kami optimis boleh menewaskan Sela- ngor. Pemain-pemain kami tidak tertekan langsung. Cuma apa yang penting, persembahan di atas padang esok (hari ini). Pemain saya perlu bijak mengawal emosi," katanya pada sidang media yang sama.

Dengan pasukannya tidak menghadapi masalah penggantungan dan kecederaan pemain, Butler akan menurunkan barisan terkuatnya malam ini.

"Walaupun dua kali jumpa Selangor musim ini dan perlawanan ini adalah aksi final, saya anggap ia sama saja, tiada beza. Yang pasti, kami akan cuba memberikan saingan yang sengit kepada Selangor," tegasnya.

Sumber : Kosmo

Share Informasi Ini Dengan Rakan-Rakan

0 comments: